NATO HOUSE

vineri, 25 martie 2016

MANASTIREA AGAPIA-ROMANIA IMAGINE SISTEM SATELITAR,PICTURA ORIGINALA APARTINAND LUI NICOLAE GRIGORESCU, SI ABATIA SAN PIEDRO DI MONTALCINO-ITALIA, IMAGINE SISTEM SATELITAR, PICTURA MURALA [FRESCA] APARTINAND LUI SALIMBENI REVELAND HOLOGRAME CU INGERI SI IMAGINEA STELARA A AMERICII CA TERITORIU PARADISIAC, IMAGINEA STELARA A ROMANIEI CA TERITORIU PARADISIAC, IMAGINEA STELARA A ITALIEI CA TERITORIU PARADISIAC















MĂNĂSTIREA AGAPIA-REVELAȚIA ICOANEI REPREZENTÂND "TRINITATEA" ȘI GRUPUL DE  ÎNGERI  CELEȘTI  AVÂND  ÎN  PRIM-PLAN  GLOBUL  TERESTRU PICTAT CU SIMBOLISTICA UNUI SATELIT ORBITAL AVÂND ANTENA DE TELECOMUNICAȚII ȘI UN PENEL UTILIZAT PENTRU EVINDEȚIEREA SPAȚIULUI SACRAL TERESTRU.PICTURA APARȚINE LUI NICOLAE GRIGORESCU [1838-1907] "PICTORUL ÎNGERILOR" DE LA MĂNĂSTIREA  AGAPIA-ROMÂNIA."AGAPIE/AGAPIA" TRADUCEREA AD-LITERAM DIN LIMBA GREACĂ ESTE ECHIVALENTĂ "CARITATE""IUBIREA LUI DUMNEZEU" PENTRU ENTITĂȚILE UMANE ȘI IUBIREA UMANĂ PENTRU DUMNEZEU"."AGAPIA TĂINUITĂ DE LUME" CONFORM AFIRMAȚIILOR SCRIITORULUI JUNIMIST ION CREANGĂ. AGAPIA, UNICAT MONDIAL CA DENUMIRE FACE PARTE DIN ANSAMBLUL ARHITECTURAL AL ORTODOXISMULUI ROMÂNESC MOLDAV,ȘI POATE ECHIVALA SIMBOLURILOR CREȘTIN-ORTODOXE APARȚINÂND DOCTRINELOR TEOSOFICE DE LA ATHOS ȘI JERUSALEM.PICTORUL ROMÂN NICOLAE GRIGORESCU A REALIZAT ÎN PERIOADA ANILOR DE GRAȚIE 1858-1861 PICTURILE MURALE-FRESCĂ ȘI ICOANELE APARȚINÂND MĂNĂSTIRII AGAPIA,AVÂND VÂRSTA DE 20-23 ANI.ÎN ANUL 1861 CA URMARE A RECOMANDĂRILOR POLITICIANULUI ȘI PATRIOTULUI MIHAIL KOGĂLNICEANU PLEACĂ LA PARIS PENTRU A STUDIA LA ACADEMIA DE BELLE-ARTE.LA FINALIZAREA PICTURILOR MURALE ȘI A CELOR 28 DE TABLOURI CU SCENE RELIGIOASE,POLITICIANUL M.KOGĂLNICEANU A FOST PROFUND IMPRESIONAT DE TALENTUL PICTORULUI GRIGORESCU,VERITABIL GENIU AL COMPOZIȚIILOR CU ÎNGERI.UN VERITABIL "STIL ROMÂNESC AL PICTURII RELIGIOASE" CARACTERIZEAZĂ OPERA PICTORULUI,OPERĂ ALE CĂREI PERSONAJE ICONOGRAFICE REPREZINTĂ O TRANSCENDENTALIZARE A UNOR MODELE UMANE APARȚINÂND MĂNĂSTIRII AGAPIA: MAICI,PREOȚI,COPII,LOCUITORI AI COMUNEI AGAPIA.MAICILE MĂNĂSTIRII AGAPIA VENEAU SĂ CONTEMPLE PROPRIILE CHIPURI DUPĂ DEFINITIVAREA ACTIVITĂȚILOR CURENTE.STILUL UTILIZAT DE PICTORUL NICOLAE GRIGORESCU ESTE NEO-CLASIC DE INSPIRAȚIE RENASCENTISTĂ ȘI DE INSPIRAȚIE REALISTĂ,PRIN UTILIZAREA MODELELOR UMANE DIN INCINTA MĂNĂSTIRII AGAPIA ȘI LOCALITATEA MOLDAVĂ AGAPIA.MĂNĂSTIREA AGAPIA SE AFLĂ LA O DISTANȚĂ DE 8 KILOMETRI DE ORAȘUL TÂRGU-NEAMȚ.MĂNĂSTIREA A FOST EDIFICATĂ ARHITECTURAL ÎN PERIOADA ANILOR 1641-1643,ÎNSA ÎN ANUL 1600 A FOST EDIFICATĂ ÎN FORMA INCIPIENTĂ O BISERICĂ DE LEMN,CTITORITĂ DE SIHASTRUL AGAPIE.MĂNĂSTIREA AGAPIA ÎȘI ANIVERSEAZĂ SFINȚII PE DATA DE 8 NOIEMBRIE "SFINȚII ARHANGHELI MIHAIL ȘI GAVRIIL".POETUL MIHAI EMINESCU A VIZITAT ACEST LOC DE BASM,FIIND INSPIRAT ÎN POEMELE SALE,EVIDENȚIIND "CODRII DE ARAMĂ" CARE STRĂJUIESC ANSAMBLUL ARHITECTURAL AL MĂNĂSTIRILOR MOLDAVE AGAPIA,NEAMȚ,VĂRATEC,MOLDOVIȚA,SUCEVIȚA,SIHLA, SECU,SIHĂSTRIA."STILUL ROMÂNESC AL PICTURII RELIGIOASE" REALIZAT MAGISTRAL ÎN FRESCA MURALĂ ȘI CELE 24 DE TABLOURI APARȚINÂND LUI NICOLAE GRIGORESCU PREZINTĂ INFLUENȚE ALE LUI LEONARDO DA VINCI, RAFAEL, TIZIANO, REMBRANDT, BOTICELLI.SCENELE RELIGIOASE SUNT DEFINITORII PENTRU DOCTRINA RELIGIOASĂ CREȘTIN-ORTODOXĂ:"SFÂNTA FECIOARĂ MARIA CU ISUS ȘI ÎNGERII","CINA CEA DE TAINĂ","DRUMUL CRUCII","CRUCEA CU MÂNTUITORUL RĂSTIGNIT","PUNEREA ÎN MORMÂNT".ÎN TABLOUL REPREZENTÂND "TRINITATEA" DUMNEZEU-TATĂL ȘI DUMNEZEU FIUL,ISUS HRISTOS,SCENA REVELEAZĂ SPAȚIUL CELEST AL PARADISULUI DOMINAT DE ÎNGERI ȘI SIMBOLUL RADIANT AL SOARELUI ALĂTURI DE NIMBUL LUMINOS APARȚINÂND LUI DUMNEZEU-TATĂL ȘI AURA LUMINOASĂ APARȚINÂND LUI DUMNEZEU-FIUL.ISUS HRISTOS EDIFICĂ LUMEA CONȘTIINȚEI  DIVINE ȚINÂND ÎN MÂNA DREAPTĂ O BIBLIE AVÂND SIMBOLUL CRUCIFIXULUI.DUMNEZEU-FIUL,ISUS HRISTOS,ȚINE ÎN MÂNA STÂNGĂ O ANTENĂ  DE  SATELIT  STILIZATĂ  SAU UN SCEPTRU DE AUR STILIZAT,SAU UN PENEL DE AUR CU CARE EVIDENȚIAZĂ O HOLOGRAMĂ A UNEI STELE-LUCEAFĂR SAU UN SPAȚIU SACRAL TERESTRU,POATE IMAGINEA ROMÂNIEI, POATE IMAGINEA MĂNĂSTIRII AGAPIA,POATE IMAGINEA JERUSALEMULUI,POATE IMAGINEA ATHOS-ULUI,POATE IMAGINEA AMERICII.ACEASTĂ ULTIMA IPOTEZĂ  ESTE FUNDAMENTATĂ PE EXISTENȚA UNEI  PICTURI MURALE-FRESCĂ,AVÂND ACELAȘI SUBIECT RELIGIOS. FRESCA AVÂND SUBIECT RELIGIOS APARȚINE PICTORULUI ITALIAN SALIMBENI [1568-1613] REALIZATĂ ÎN ANUL DE GRAȚIE 1600 ÎN ABAȚIA SAN PEDRO DI MONTALCINO-ITALIA.     



   








"SFÂNTUL SPIRIT" SIMBOLIZAT DE PORUMBEL,IMAGINE EVIDENȚIATĂ DE ICOANE CARE APARȚIN DOXOLOGIEI CREȘTIN-ORTODOXE ȘI CATOLICE."SFÂNTUL SPIRIT" ÎN DOCTRINA RELIGIOASĂ CREȘTIN-ORTODOXĂ ȘI ÎN DOCTRINA CATOLICĂ ESTE REPREZENTAT PRIN IMAGINEA PORUMBELULUI,IMAGINE CARE TRANSCEDE ÎN EPOCA MODERNĂ ÎN SINTAGMA "PORUMBELUL PĂCII".AUREOLA DIVINITĂȚII SPIRITULUI CELEST EXISTĂ ÎN ICONOGRAFIA CREȘTINĂ ȘI CATOLICĂ.AUREOLA ȘI SPIRITUL CELEST EVINDENȚIAZĂ PE FECIOARA MARIA,SFÂNTUL IOSIF,COPILUL ISUS ȘI PORUMBELUL "SFÂNTUL SPIRIT" ÎN EXEMPLUL ICOANEI AVÂND CA AUTOR PICTORUL FRANTZ LEIBER.RAZE CELESTE DE LUMINĂ A DIVINITĂȚII TRANSCED DIN ACEASTĂ AUREOLĂ,COPILUL ISUS AFLÂNDU-SE ÎN FAȚA UNUI CRUCIFIX AVÂND SIMBOLUL UNEI COROANE DE SPINI.ÎMBRĂCAT ÎN ALB DE CĂTRE ÎNGERII PARADISULUI,PRIVIND CU OCHII PLINI DE CANDOARE CELESTĂ,ARE ÎN STÂNGA PE MAMA SA,FECIOARA MARIA,ȘI ÎN DREAPTA SA PE TATĂL SĂU,SFÂNTUL IOSIF,CARE ȚINE ÎN MÂNA STÂNGĂ UN CRIN REGAL[...]ATITUDINEA SFÂNTULUI IOSIF ESTE HIERATICĂ,ȚINÂND MÂNA DREAPTĂ ÎN SIMBOLUL INIMII INFINIT ALTRUISTE. ÎMBRĂCĂMITEA SFÂNTULUI IOSIF DENOTĂ HIERATISMUL ȘI ASCEZA,SIMBOLIZATE PRIN CULORILE MOV ȘI VIOLET.MANTIA SFÂNTULUI IOSIF ESTE AURIE, MAGNIFICENTĂ.SFÂNTA FECIOARĂ MARIA ARE O ROCHIE GRENA,CULOAREA SÂNGELUI MARTIRILOR.MANTIA TRANSCENDENTALIZEAZĂ ALBASTRUL CERULUI, IAR PARTEA INTERIOARĂ DE CULOARE ALBĂ PARE DESPRINSĂ DINTR-UN NOR DIVIN RADIANT ȘI DIAFAN.EXISTĂ TREI SIMBOLURI DISTINCTE MARCÂND CULOAREA ALBĂ A DIVINITĂȚII CELESTE:VĂLUL FECIOAREI MARIA,INTERIORUL MANTIEI FECIOAREI MARIA ȘI HAINA COPILULUI ISUS HRISTOS.ICOANA REDĂ VERIDIC SIMBOLUL ASTRAL-CELEST AL UNEI OAZE DIN JERUSALEM BETLEEM,DISTINGÂNDU-SE SFERA DE LUMINĂ ASTRALĂ CE ÎNCONJOARĂ PORUMBELUL "SFÂNTUL SPIRIT". ISUS HRISTOS,MAMA SA-FECIOARA MARIA ȘI TATĂL SĂU-SFÂNTUL IOSIF,NU AU ÎNCĂLȚĂRI,PICIOARELE LOR ATINGÂND NISIPUL AUREOLAT DE O CEAȚĂ VERDE-SIDEFATĂ.ACEASTĂ CEAȚĂ VERDE-SIDEFATĂ PARE SĂ FIE ÎN SIMBIOZĂ CU LUMINA CARE IRADIAZĂ DIN AUREOLA COPILULUI ISUS HRISTOS.ÎMBRĂCĂMINTEA COPILULUI ISUS AMINTEȘTE DE ÎMBRĂCĂMINTEA ORIGINALĂ A ROMÂNILOR ȘI DE ÎMBRĂCĂMINTEA INIȚIATICĂ PE CARE O UTILIZEAZĂ RELIGIA CATOLICĂ PENTRU COPIII CATOLICI LA PRIMA COMUNIUNE.ACEASTĂ ICOANĂ ORIGINALĂ APARȚINE FAMILIEI VICTORIA ȘI CONSTANTIN BURAGA DIN LOCALITATEA MOLDAVĂ TÂRGU-NEAMȚ.ACEST ORAȘ DIN ROMÂNIA SE REMARCĂ PRIN EXISTENȚA MULTISECULAREI "FORTĂREȚE A CREȘTINISMULUI ROMÂNESC""CITADELA""CETATEA NEAMȚ", CASTEL MEDIEVAL APARȚINÂND PRINCIPELUI ȘI DOMNITORULUI ROMÂN ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT [1457-1504].BISERICILE ȘI SCHITURILE MONAHALE DIN NEAMȚ-ZONA BUCOVINEI FAC DIN ACEASTĂ ZONĂ O ATRACȚIE TURISTICĂ PARADISIACĂ. JERUSALEM,ATHOS ȘI BUCOVINA SUNT CENTRELE RELIGIOASE MONDIALE APARȚINÂND "UNESCO",PROMOVÂND DOCTRINA CREȘTIN-ORTODOXĂ[...]BISERICA "SAN PEDRO DI MONTALCINO" DIN ITALIA SE REMARCĂ PRIN EXISTENȚA UNEI ICOANE-FRESCĂ MURALĂ CU SUBIECT RELIGIOS,AVÂND ÎN PRIM-PLAN PE ISUS HRISTOS,DUMNEZEU-CREATORUL DIVIN ȘI "SFÂNTUL SPIRIT" PORUMBELUL ÎNCONJURAT DE DOUĂ AUREOLE  LUMINOASE CELESTE ÎN CARE SE DISTING ÎNGERII PARADISULUI.CELE DOUĂ CERCURI CONCENTRICE DE LUMINĂ CELESTĂ ÎN CARE SE SITUEAZĂ CELE DOUĂ GRUPURI DE ÎNGERI ÎNCADREAZĂ "SFÂNTUL SPIRIT" PORUMBELUL.FRESCA MURALĂ-PICTURĂ RELIGIOASĂ REALIZATĂ ÎN ANUL 1600 DE PICTORUL ITALIAN SALIMBENI [1568-1613] SE INTITULEAZĂ "THE GLORIFICATION OF THE EUCHARIST".PICTORUL SALIMBENI S-A REMARCAT PRIN CONTRIBUȚIA SA MAJORĂ LA DECORAREA VATICANULUI CU PICTURI RELIGIOASE ÎN STIL "RENAISSANCE" ȘI PICTURI COMANDATE DE ILUSTRA FAMILIE REGALĂ DE MEDICI [1555] CARE A DAT UMANITĂȚII CATOLICE PATRU EMINENȚE PAPALE:PAPA LEON X [1513-1521],PAPA CLEMENT VII [1523-1534],PAPA PIUS IV [1559-1565],PAPA LEON XI [1605].CASTA ARISTOCRATICĂ A GUELPHILOR DIN CARE FACE PARTE FAMILIA DE MEDICI S-A REMARCAT ÎN ORDINUL SACROSANCT AL PAPALITĂȚII ȘI DESCENDENȚELOR REGALE: CATHERINA DE MEDICI [1547-1559],MARIA DE MEDICI [1600-1610].GIOVANNI DE MEDICI [1360-1429] ESTE INIȚIATORUL SISTEMULUI BANCAR "MEDICI BANK".CEL MAI CUNOSCUT REPREZENTANT ESTE LORENZO DE MEDICI "MAGNIFICUL" [1449-1492].ÎN PLAN ADVERS S-A REMARCAT CASTA ARISTOCRATICĂ A GHIBELLINILOR,ADEPȚI AI DESCENDENȚEI REGALE DIN VECHILE FAMILII  REGALE APARȚINÂND IMPERIULUI ROMAN."ORDINUL SFÂNTUL BENEDICTIN" DESCINDE DIN BISERICA ETRUSCĂ A ANULUI 814 ERA NOASTRĂ,PRECEDATĂ DE ORDINUL "RUGĂCIUNE ȘI MUNCĂ RELIGIOASĂ" ANUL 529 E.N.ACESTE ABAȚII,CENTRE RELIGIOASE PRECED CONSTITUIREA "ABAȚIEI  SFÂNTULUI ANTIMA" ȘI A ORDINULUI BENEDICTIN "O.S.B.""ORA ET HABORA"[...]FRESCA MURALĂ REPREZENTÂND ICOANA "EUHARISTIA" AFLATĂ ÎN MĂNĂSTIREA ORDINULUI BENEDICTIN "SAN PIETRO DI MONTALCINO" SE REMARCĂ PRIN COMPOZIȚIA RELIGIOASĂ PROFETICĂ.ÎN PRIM-PLANUL ICOANEI SE SITUEAZĂ PAPA CLEMENT AL VII-LEA ȘI UN GRUP SACERDOTAL PAPAL ILUMINAT DE REVELAȚIA "SFÂNTUL SPIRIT"PORUMBELUL CARE SE SITUEAZĂ ÎN PLAN SUPERIOR "CREAȚIEI DIVINE" REALIZATE DE DUMNEZEU TATĂL ȘI FIUL. LÂNGĂ GRUPUL SUVERANULUI PONTIF SE AFLĂ UN LEU CARE ARE UN ROL MAGNIFICENT PROTECTOR.ÎN SFERA DIVINĂ SIMBOLIZATĂ DE NORI CELEȘTI SE AFLĂ DUMNEZEU TATĂL AVÂND O AUREOLĂ ÎN FORMA TRINITĂȚII,DUMNEZEU FIUL-ISUS HRISTOS AVÂND O AUREOLĂ ÎN FORMA UNUI CRUCIFIX.ÎN DREAPTA ȘI ÎN STÂNGA ACESTEI IMAGINI SE AFLĂ DOI ÎNGERI,POSIBILĂ INTERPRETARE A ARHANGHELILOR MIHAIL ȘI GABRIEL.CELE DOUĂ PLANURI,ASTRAL ȘI RELIGIOS-ALE ABAȚIEI SAU CATEDRALEI PAR SĂ FIE UNIFICATE DE EXISTENȚA UNUI TELESCOP SAU APARAT UTILIZAT DE ASTROLOGI PENTRU OBSERVAREA CORPURIOLR CELESTE ȘI CARE IRADIAZĂ O AURĂ ENERGETICĂ.ACEST SISTEM NOVATOR NU ERA CUNOSCUT ÎN EPOCA MEDIEVALĂ,ȘI FACE REFERIRE LA APARATURA QUANTICĂ SAU LASER.ÎN CENTRUL IMAGINII SE AFLĂ GLOBUL TERESTRU AVÂND O STRUCTURĂ METALIZATĂ ȘI IMAGINEA DISTINCTĂ A CONTINENTULUI AMERICAN,CARE A FOST DESCOPERIT DE CRISTOFOR COLUMB [1493-1496].GLOBUL TERESTRU PARE O STRUCTURĂ METALIZATĂ AVÂND MERIDIANE DISTINCTE,FAPT CARE DUCE LA CONCLUZIA UNEI CARTOGRAFIERI IMAGISTICE INIȚIATICE PENTRU A EXPLICITA DOCTRINA RELIGIOASĂ CATOLICĂ.CEEA CE ESTE STRANIU ESTE RELEVABIL PRIN EXISTENȚA A DOUĂ ANTENE ALE GLOBULUI TERESTRU,ANTENE AFLATE SUB SUPRAVEGHEREA LUI DUMNEZEU-TATĂL ȘI DUMNEZEU-FIUL.SIMBOLUL TRINITĂȚII SE AXEAZĂ PE  CONVERGENȚA DUMNEZEU-TATĂL ȘI DUMNEZEU-FIUL OCROTIND AMERICA.ACEASTĂ PICTURĂ RELIGIOASĂ FACE DIN ABAȚIA "SAN PIETRO DI MONTALCINO" UN SPAȚIU EMBLEMATIC PENTRU DOCTRINA CATOLICĂ ȘI PENTRU  STATELE UNITE ALE AMERICII.
AUTOARE  ARTICOL:  MIHAELA-DANA  BURAGA  [ROMÂNIA][PAȘCANI]
 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu